Američani testovali Českou poštu mezi poštami a k testu použili službu doručování dopisů. Mohli zkusit ještě doručování lístečků SIPO – občas skončí ten můj ve schránce souseda a ten sousedovic ve schránce mojí.
Já mám za sebou právě jiný test. V poslední době jsem si nechala poslat několik balíků se zbožím, zakoupeným v e-shopech. Nediskriminuji, a tak jsem si vybrala tu PPL, tu DPD, tu Kurýra, ba i Českou poštu. Cenově jsou velmi blízké všechny služby. Jak jsem zjistila, i servisem jsou si podobné, až na zářnou Českou poštu. Do ČP ještě nedorazil zvyk oslovit klienta telefonem a domluvit přibližný čas doručení. Česká pošta ví, co dělá. Ona totiž balíček nedoručí klientovi, ale tradičně hodí klientovi do schránky lísteček, že balík má na přepážce pošty. Proto není třeba domlouvat nic telefonem. Příště tedy zvolím jakožto doručovatele svého zboží PPL, DPD, nebo Kurýra. Zářná Česká pošta jim nemůže konkurovat.
Zatím ale fakticky trvá monopol ČP na doručování listovních zásilek. Tento monopol má asi podpořit právě onen článek na oslavu České pošty, tak dokonalé, že i americký ekonom žasnul a pocítil potřebu o svém úžasu nechat napsat PR článek na serveru iDnes.cz. Bohužel každý z nás má zkušenosti s ČP, a tak tentokrát zřejmě na řeči o dokonalosti ČP mezi ostatními poštami nikdo neskočí. Naopak si čtenáři pomyslí, že americkým ekonomům asi přeskočilo, a pár lidí si pomyslí, že zaprodanost iDnes.cz jde za hranice zdravého rozumu.
S určitostí lze vsadit na to, že ani článek o oslněných amerických ekonomech kvalitami České pošty srdce českých klientů při volbě ČP, DHL, PPL, nebo Kurýr neoblomí. Jen mít tu volbu, jen ji mít a je vše kolem ČP vyřešeno.