Reklama
 
Blog | Jana Šimonová

O generování trafik a jiném handrkování na české politické scéně

Politici po skončení mandátu odejdou do trafik a na jejich politické posty přijdou další, kteří po skončení svého mandátu odejdou do jiných trafik, aby uvolnili místo dalším zvoleným, atd. Trafikami jsou nazývána místa v dozorčích či správních radách, kde by měli spíše sedět odborníci, nežli politici. Kdyby ovšem šlo o funkce odborné, nikoli lobbistické.

 

Spočítal někdo, jak dlouho žije člověk a jak dlouho trvá volební období, tudíž kolik trafik musíme vygenerovat po každém volebním období? Kdo ty trafiky finančně zajistí a z čeho? Na tuto otázku existuje jediná odpověď. Sebere se z vybraných daní, z dražších cen, co lidi zaplatí za služby a produkty polostátních a státních firem. Tyhle trafiky jsou vlastně výpalným, když se to tak vezme. Kdyby firma odmítla přiživovat politiky a hlavně politické strany, které sedí na státní pokladně, nezískala by státní zakázky. Ze státní pokladny tečou tak peníze přes státní zakázky firmám, které platí provize, výpalné, korumpují, uplácejí. O toto výpalné a o tyhle trafiky je dražší nejen chod státu, ale i produkty firem, které občané nakupují.

Trafiky pro politické mrtvoly jsou tedy ohromnou zátěží občanů, daňových poplatníků a klientů státních a polostátních firem, tedy těch, co u nich občané nakupují služby a hlavně nezbytné energie, případně nezbytnou vodu. Proto také závratně rostou ceny vodného stočného, tepla, elektřiny i plynu. Obchodu s politickými funkcemi, výměnnému obchodu funkcí za trafiky a podobným manýrům čeští vysocí politici říkají politika. Politika by měla být především službou občanům ve prospěch všech. Evidentně je to ale manipulace občany ve prospěch vybraných politických figur, slintajících nad trafikou, kterou jednou dostanou.

Reklama

Generování trafik pro odložené poslance je proces, který na oko vypadá nekonečný, leč díky omezené ekonomické síle těch, co trafiky finančně zajišťují, jednou skončí jako každé takové ekonomické letadlo. Dost lidí ze struktur MLM s různými produkty působí na postech v české vysoké a regionální politice. Pak se nedivme, že si i politiku upravili podle stejného kopyta.

Stejně tak, jako celou agendu kolem MLM kšeftů od školení, přes přidělování postů a distribuci zboží, které do doby ohromné reklamy nikomu nechybělo, stejně tak si politici dělají reklamu, přesouvají se na postech a distribuují ty svoje žvásty mezi lid, který by se bez nich (žvástů i jejich trousitelů) spokojeně obešel.

Stejně jako na praktiky MLM nakonec doplatili poslední prodejci, co už neměli komu nakoupené zboží udat, neboť nakupující vyhynuli na nedostatek financí, stejně tak nakonec zůstanou na suchu ti poslední politici, protože občané nebudou mít sílu zaplatit jejich existenci, požadavky a zboží (politické žvásty). A samozřejmě se ještě o své přihlásí PR agentury a média, které přisáty na politicích pasou jejich dojem, že bez nich politik neudělá ani krok, nenazuje si ty správné ponožky a polobotky, nebo neobleče punčocháče a nenazuje lodičky správného tvaru a barvy, neuváže dost dobře reprezentativní uzel na kravatě, případně nepřehodí šátek ve správném švihu kolem političčina krčku, a neřekne kloudného slova tak, aby byl slyšet.

Ve skutečnosti se bez přisátých PR agentur bez problémů umyje, učeše i obleče. Kloudného slova se dopouští nezávisle na PR agenturách, ale závisle na svém skutečném vzdělání a praxi, čili v některých případech nedopouští tak či tak. Papouškování naučeného textu a zároveň neschopnost reagovat na okamžitou situaci v debatě nelze zlomit, a také tyto defekty nelze přehlédnout. Platí jen to poslední – nebýt médií, nebyl by politik slyšet. To ale neznamená, že občané by bez takových politiků nedokázali žít.

Důkazem schopnosti občanů žít bez svých vysokých politiků je na příklad to, jak regionální politici zvládli s občany řešit povodňovou katastrofu, zatímco politici se škubali o posty a prebendy tak zaujatě, že zapomněli, že zahraničí řeší korupční kauzy, v nichž účinkuje i několik českých občanů, dokonce jejich dobrých známých.

Situace v soužití občanů se svojí vládou je opačná – politici by bez svých občanů nedokázali žít, protože prací se neuživí, odbornou praxí málokdy oplývají a praktičnost je pro ně nepraktický pojem. A tohle přesně je ten důvod, proč k životu tak moc potřebují trafiky, když opouštějí teplá místečka jinak poměrně bezstarostného handrkování se jen a jen o své prebendy, výhody, výměnné obchody a odměny ve vysoké české politice.

Proč občané nikdy nepochopí životní nutnost generování trafik pro vysoké politiky, to je zase právě zakleto v tom, že jedni i druzí mají naprosto rozdílné životní potřeby a cíle handrkování. Zatímco občané se handrkují, kdo vyzvedne dítě ze školky, kdo vysype koš, nebo kdo si sedne v tramvaji, jejich politická reprezentace se handrkuje o politické posty a trafiky a o vliv na tu kterou státní zakázku, jen v případě, že někdo z nich si jde sednout do chládku, pak tématem handrkování, ale tentokrát s občany, je analýza, zda ÚOOZ nepřekročila standardní počet použitých kukel a beranidel.

Obrázek v perexu – popisek: Miroslav Kalousek asi něco chce

Obrázek v perexu – zdroj: cs.electionsmeter.com